Predaj kávy široká nabídka kávy z celého světa

Káva a história Hausbrandt – príbeh legendárnej značky z Terstu

Začiatky v prístavnom Terste – rok 1892

Terst bol v 19. storočí jedným z najdôležitejších európskych prístavov pre obchod s kávou. Práve sem priplávali lode naložené zelenými kávovými zrnami z celého sveta. V tomto prostredí založil v roku 1892 Hermann Hausbrandt svoju firmu na praženie kávy.

Od začiatku išlo o vizionársky projekt. Hausbrandt patril k prvým firmám, ktoré ponúkali už upraženú kávu priemyselne spracovanú a balenú vo vzduchotesných plechových dózach. Káva bola lepšie chránená pred vlhkosťou, svetlom a oxidáciou a zákazník dostal produkt s podstatne stabilnejšou chuťou a arómou. Značka sa rýchlo presadila medzi kaviarňami, hotelmi aj domácnosťami, ktoré chceli kvalitnú kávu bez vlastného náročného praženia.

Specialità Caffè Hausbrandt a prvá veľká reklama

Továreň v Terste sa dynamicky rozvíjala a už na prelome 19. a 20. storočia patril Hausbrandt medzi známe pražiarne. Značka veľmi skoro stavila na reklamu a jednotný vizuálny štýl. Používala slogan „Specialità Caffè Hausbrandt“, investovala do plagátov, inzercie a originálnych propagačných materiálov a vytvárala vlastné šálky s logom.

Hausbrandt tak nepredával len samotnú kávu, ale aj atmosféru, štýl a imidž. To pomohlo značke vybudovať silnú pozíciu na trhu a odlíšiť sa od ostatných tradičných pražiarní.

Ikonické logo s moka kanvičkou a sila talianskeho dizajnu

V 60. rokoch získala značka podobu, ktorú poznáme dodnes. Vzniká ikonické logo so štýlizovanou moka kanvičkou, ktoré sa stalo charakteristickým symbolom Hausbrandtu. Objavuje sa na šálkach, obaloch, plechovkách aj reklamných materiáloch.

Toto logo prepája tradíciu domácej prípravy kávy v Taliansku s profesionálnym svetom espressa v kaviarňach. Silná vizuálna identita a dôraz na dizajn sa stali jedným z pilierov značky a podporili jej rozpoznateľnosť po celom svete.

Éra Martina Zanettiho – od pražiarne k skupine Hausbrandt

Zlomovým momentom bol koniec 80. rokov. V roku 1988 prechádza značka Hausbrandt pod vedenie podnikateľa Martina Zanettiho. Ten nadviazal na dlhú tradíciu značky, no zároveň ju začal systematicky rozvíjať ako modernú, medzinárodnú firmu.

Hausbrandt sa pod jeho vedením rozšíril do desiatok krajín sveta a postupne sa z pražiarne kávy stala širšia nápojová a gastro skupina. Okrem kávy zahŕňa napríklad pivovar Theresianer, vinárstvo Col Sandago a ďalšie značky nápojov a delikates. Sídlo spoločnosti je dnes v meste Nervesa della Battaglia v provincii Treviso, no odkaz Terstu zostáva priamo v názve Hausbrandt Trieste 1892.

Hausbrandt dnes – spojenie tradície a modernej kávy

Súčasná ponuka Hausbrandtu zahŕňa širokú škálu produktov: espresso zmesi pre kaviarne aj domácnosti, zrnkovú i mletú kávu, kapsule pre rôzne systémy a špeciálne zmesi pre HoReCa segment a kancelárie.

Značka kladie dôraz na konzistentnú kvalitu, starostlivý výber zelenej kávy z kávového pásu (Latinská Amerika, Afrika, Ázia) a praženie, ktoré rešpektuje charakter jednotlivých druhov a zmesí. Typické sú vyvážené kombinácie Arabiky a Robusty pre klasické talianske espresso aj jemnejšie 100 % Arabika zmesi pre náročnejších milovníkov kávy.

Dôležitou súčasťou je aj prezentácia – štýlové šálky, doplnky a jednotný dizajn podporujú imidž prémiovej značky a pomáhajú kaviarňam a reštauráciám odlíšiť sa od konkurencie.

Hausbrandt a mesto Terst – káva ako súčasť identity

Terst je historickým centrom obchodu s kávou a kaviarenskej kultúry. Už od 18. storočia fungoval ako dôležitý prístav, kde sa káva vykladala, skladovala, ochutnávala a pražila. V tomto prostredí vznikli značky ako Hausbrandt a neskôr aj ďalšie známe terstské firmy.

Hausbrandt tak nie je len ďalšia talianska káva, ale súčasť širšieho príbehu o kaviarenskej tradícii strednej Európy, obchodných cestách medzi Orientom a Európou a o prepojení rakúsko-uhorského, talianskeho a stredomorského sveta. Každý šálok Hausbrandtu nesie kus histórie prístavného mesta, kde sa káva stala životným štýlom.

Prečo zaradiť Hausbrandt do ponuky e-shopu alebo kaviarne

Pre prevádzkovateľov e-shopov, kaviarní a reštaurácií má Hausbrandt viacero silných výhod. Ide o značku s viac než 130-ročnou históriou, výrazným logom a jednotným dizajnom, ktorý podporí profesionálny imidž podniku. Široká škála zmesí umožní osloviť rôzne typy zákazníkov – od milovníkov intenzívneho espressa po tých, ktorí preferujú jemnejšie a aromatickejšie kávy.

Zákazníci navyše oceňujú, keď za ich šálkom kávy stojí skutočný príbeh. Hausbrandt kombinuje pôvod v tradičnom prístave, dlhú históriu praženia a moderný prístup k výrobe a distribúcii.

Zhrnutie – káva Hausbrandt ako živá legenda od roku 1892

Rok 1892 znamená založenie jednej z prvých talianskych priemyselných pražiarní v Terste. Hermann Hausbrandt ako jeden z prvých ponúkol priemyselne praženú a hermeticky balenú kávu. V priebehu 20. storočia značka rástla, budovala svoju reklamnú identitu, vytvorila ikonické logo s moka kanvičkou a stala sa pevnou súčasťou kaviarenskej kultúry.

Od roku 1988 pod vedením Martina Zanettiho sa Hausbrandt premenil na medzinárodnú skupinu, no zachoval si charakter tradičnej talianskej kávy z Terstu. Dnes patrí medzi najznámejšie kávové značky, ktoré spájajú tradíciu, dizajn a kvalitné espresso.